小笨霖英語筆記本 七十四: Off 的妙用

"I don't have to work today."= "I am off today." 會用off,生活便利無窮!

1. I am off today. 我今天不用上班.

2. She lives off campus. 她住在校外. (on cappus, 住在校內)

3. Off my sofa. 給我從沙發上下來. ( Three on, two off. 就是三個人上車, 兩個人下車)

4. Tell her the whole thing is off. 告訴她整件事己經取消了.

5. I am off the hook now. 我解脫了.

6. My girlfriend and I have been on and off, on and off several times. 我跟我女朋友分分合合好幾次了.

7. Hands off. 把手拿開.

8. I am off to bed right now. 我要上床去睡覺了.

9. You got $20 off your first purchase. 第一次購買可以節省二十塊喔!

10. Could you off my computer? 你能不能關掉我的電腦? ( turn off 可以簡略成 off, turn on 就沒有人簡稱 on )

轉摘自:小笨霖英語筆記本 七十四: Off 的妙用 詳原文請至原作者部落格,感恩您。

0 comments:

張貼留言


up